Reklamasjon
Reklamationer skal indsendes via vores returportal. Hvis du ikke har købt skoen i webshoppen, skal reklamationen rettes til den butik, hvor du købte produktet.
Alpinashop følger reglerne i forbrugerkøbeloven og tilbyder to (2) års reklamationsret på alle produkter, medmindre andet er angivet på det enkelte produkt. Reklamationsretten gælder ved produktionsfejl eller andre mangler, der kan kontrolleres i produktionsprocessen, og ved fejl eller mangler vil vi reparere eller erstatte varen med et tilsvarende produkt uden omkostninger for dig som kunde.
Følgende vigtige punkter gælder ved reklamation:
Reklamationer skal ifølge forbrugerkøbeloven rettes til sælgeren eller salgsstedet, altså der hvor produktet blev solgt. Du er forpligtet til at fremvise købsbevis (kvittering eller kontoudtog) med købsbeløb og dato for at kunne gøre brug af reklamationsretten.
Dette dækkes ikke af reklamationsretten:
- Almindeligt slid på fodtøjet
- Fodtøj, der er blevet modificeret eller repareret af en tredjepart
- Forkert eller ekstrem brug af fodtøjet
- Mangelfuld pleje eller vedligeholdelse
- Fodtøj, der har været i kontakt med kemikalier, organiske stoffer, saltvand eller kloakvand
- Ekstreme situationer, kontakt med varme eller skader forårsaget af dyr
- Gennemboring af membranen forårsaget af kviste, grus eller andre fremmedlegemer
Her melder du inn din reklamasjon:
Alle reklamationer fra privatkunder (B2C) skal indsendes via vores fortrydelsesformular: