Reklamasjon
Alpina følger reglerne i forbrugerkøbeloven og tilbyder to (2) års reklamationsret på alle produkter, medmindre andet er markeret på det enkelte produkt. Reklamationsretten gælder ved produktionsfejl eller andre mangler, der kan kontrolleres i produktionsprocessen. Ved fejl eller mangler vil vi reparere eller erstatte varen med et lignende produkt uden omkostninger for dig som kunde.
Følgende vigtige punkter gælder ved reklamation;
Reklamationer skal ifølge forbrugerkøbeloven rettes mod sælgeren eller salgsstedet, dvs. der hvor produktet blev solgt.
Du skal fremlægge et købsbevis (kvittering eller kontoudtog) med pris og købsdato for at benytte dig af reklamationsretten.
Hvis kravet skal rettes mod Alpina og Ultimate Nordic, skal du udfylde og indsende vores reklamationsformular. Link til formularen kan findes længere nede på denne side.
Reklamationsretten gælder ikke for følgende:
Normalt slid på fodtøjet
Fodtøj, der er blevet modificeret eller repareret af en tredjepart
Forkert eller ekstrem brug af fodtøjet
Utilstrækkelig pleje eller vedligeholdelse
Fodtøj, der har været i kontakt med kemikalier, organiske stoffer eller saltvand, eller skader forårsaget af dyr
Punktering af membranen forårsaget af kviste, grus eller andre fremmedlegemer
Sådan indgiver du din reklamation:
Alle reklamationer skal indsendes via vores reklamationsportal, hvor du let bliver guidet gennem formularen. Obligatoriske felter er markeret med en (*) og skal udfyldes, før du kan indsende formularen. Du kan kun registrere én reklamation ad gangen, og hvis du har flere sager, skal disse indtastes separat.